یزد – ایرنا- بخشدار مرکزی بافق گفت: در چارچوب توجه دولت دوازدهم به مناطق محروم، سامانه تقویت تلفن همراه و اینترنت پرسرعت در ۲ روستای دهستان کوشک این شهرستان امروز( پنجشنبه) راه اندازی شد.

داوود پورامینی در گفت و گو با ایرنا،افزود: با اجرای این پروژه ، اهالی روستای کوشک ( مرکز دهستان) و روستای سید آباد با جمعیتی افزون بر ۴۰۰ نفر از خدمات اینترنت پرسرعت بهره‌مند شدند.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته به زودی تمامی نقاط جمعیتی اطراف این ۲ روستا شامل معادن، تعدادی از واحدهای مرغداری و صنعتی، زیر پوشش اینترنت نسل سه قرار می‌گیرد.

وی اظهار داشت: بخش عمده‌ای از دهستان سبزدشت زیر پوشش اینترنت نسل سه است و روستاهای باجگان، خوسف، بشکان، قطرم، شادکام و گزستان برای دسترسی به این سرویس در برنامه وزارت ارتباطات قرار دارد.

وی نبود دسترسی ساده و روان مردم این منطقه و معدنکاران سرب کوشک به اینترنت پرسرعت را از جمله مشکلات برشمرد و اظهار کرد: به زودی اینترنت روستاهای دهستان کوشک به نسل چهار نیز ارتقا پیدا می‌کند.

بخشدار مرکزی بافق بدون اطلاع از هزینه اجرای طرح یادشده بیان کرد: ارتقا اینترنت برخی روستاهای دهستان در چارچوب پروژه‌های کشوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات انجام شده است و هزینه هر یک به طور جداگانه مشخص نیست.

به اظهار وی، هزینه اجرای این طرح از محل خدمات عمومی دولت موسوم به یو.اس.او(USO )تامین شده است. .

شهرستان بافق یک بخش مرکزی، سه دهستان، ۱۰۰ پارچه آبادی، ۲۸ شورای اسلامی و ۲۶ دهیاری مصوب داردکه ۷۵ درصد روستاهای بخش مرکزی زیر پوشش اینترنت پر سرعت قرار دارد و تا پایان سالجاری ۲۵ درصد باقیمانده نیز از این خدمات بهره‌مند می‌شود.

همچنین در حال حاضر ۸۵ درصد روستاهای منطقه و جاده‌های شهرستان زیرپوشش تلفن همراه قرار دارد.

مرکز شهرستان ۵۰ هزارنفری بافق در فاصله ۱۱۰ کیلومتری جنوب شرق شهر یزد قرار دارد.

خوسفیمشاهده نوشته ها

Avatar for خوسفی

روستای خوسف در ۱۱۰ کیلومتری شهرستان بافق وهمچنین ۲۵ کیلومتری جنوب شرقی شهرستان بهاباد قرار گرفته است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *