یزد – ایرنا – نماینده حوزه انتخابیه مهریز در مجلس شورای اسلامی گفت: مشکلات تامین آب شرب منطقه سبزدشت بافق تا پایان سال ۹۹ برطرف می‌شود؛ برخی روستاهای منطقه برای تامین آب شرب مشکل دارند که با اقدامات در حال انجام، آب شرب آنها تا پایان سال جاری تامین می‌شود.

محمدرضا صباغیان روز شنبه درگفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ساکنین روستاهای قطرم، شادکام، بشکان، خوسف و دشتخوان با ۴۰۰ مشترک از قطع مکرر آب و آبرسانی نامنظم ( هفته ای ۲ بار) با تانکر به صورت سیار رنج می‌برند.

به گفته این نماینده مجلس ،منابع تامین آب شرب پایدار برای این روستاها مشخص شده و پروژه انتقال آب برخی از آنها در حال تکمیل است و بودجه لوله کشی خط اصلی انتقال آب به بعضی دیگر از روستاها، تامین شده و به زودی عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

وی، چاه شهید بهشتی را از منابع تامین آب قطرم و شادکام دانست و تصریح کرد: تامین آب این ۲ روستای هدف گردشگری مراحل پایانی خود را سپری می‌کند.

عضو کمیسیون داخلی و امور شوراهای مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: آب روستاهای خوسف، بشکان و دشتخوان از قنات ۲ مزرعه خالی از سکنه به صورت ثقلی به منبع ذخیره آب می‌ریزد و در شبکه داخلی این روستاها جریان پیدا می‌کند.

به گفته صباغیان دبی آب این ۲ روستای متروکه پاسخگوی نیاز مردم این منطقه نیست بنابراین منابع دیگری رایزنی شده که آب کمّی و کیفّی این سه روستا را تامین می‌کند.

نماینده ابرکوه، بافق، بهاباد، خاتم و مهریز در مجلس شورای اسلامی افزود: همچنین در این سفر ،برای رفع مشکلات حوزه برق، آب، راه و کشاورزی دهستان سبزدشت بافق تدابیر لازم اتخاذ شد.

وی ادامه داد: در حوزه راه بافق- سیروس آباد، ۱۰ کیلومتر زیر سازی آن آماده است و فرمانداری شهرستان مسوولیت آسفالت آن را بر عهده دارد.

نماینده مرم بافق در مجلس شورای اسلامی افزود: عملیات ادامه مسیر به طول ۳۵ کیلومتر باید به همت معادن منطقه انجام شود که پیگیری‌های جدی برای اجرای فازهای عملیاتی این پروژه در حال انجام است.
صباغیان بیان کرد: در حوزه بهداشت و درمان منطقه سبزدشت نیز، مرکز جامع سلامت به صورت خیری با هزینه پیش بینی شده پنج میلیارد ریال راه اندازی می‌شود و پنج میلیارد دیگر هم در حوزه اورژانس جاده‌ای از طریق منابع و دستگاه‌های مختلف برای حل این موضوع قول مساعد داده شده است.

مرکز دهستان سبزدشت بافق در فاصله ۱۰۰ کیلومتری جنوب شرق شهر یزد واقع است.

شهرستان بافق دارای یک بخش مرکزی، سه دهستان(مبارکه، کوشک، و سبزدشت) ۲۸ شورای اسلامی، ۲۲ دهیاری مصوب و بیش از ۱۰۰ پارچه روستا و آبادی است و دهستان سبزدشت حدود ۶ هزار نفر جمعیت دارد.

مرکز شهرستان ۵۰ هزار نفری بافق در فاصله ۱۱۰ کیلومتری جنوب شرق شهر یزد قرار دارد.

خوسفیمشاهده نوشته ها

Avatar for خوسفی

روستای خوسف در ۱۱۰ کیلومتری شهرستان بافق وهمچنین ۲۵ کیلومتری جنوب شرقی شهرستان بهاباد قرار گرفته است.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.