به گزارش بافق نیوز ، بعد از صبحانه حجه الاسلام واعظی در نشستی با فرزندان شهدای شرکت با توصیف فضایل ماه ذی القعده گفت: در این ماه خداوند به موسی، سی شب مهلت داد و ده شب دیگر بر آن افزود تا در این چهل شب با وی ملاقات کند و در غیبت خود به هارون برادرش گفت: جانشین من در میان قبیله ام باش و از این داستان قرآنی می توان نتیجه گرفت که جامعه بدون رهبر امکان پذیر نمی باشد و در حال حاضر هم ما باید پیرو ولایت فقیه و رهبر خود باشیم و بیانات گوهر بار ایشان را در زندگی خود پیاده سازیم.

وی با اشاره به فداکاری شهدا افزود: شهدا اهل تقوا ، اهل خدمت به خلق و دارای بصیرت و عالم به زمان بودند و شما فرزندان شهدا ، الگوهای جامعه هستید و همانگونه که امام حسین (ع) وارث اخلاقی انبیاء هستند ؛ شما نیز وارث شهدا هستید و باید همانند آنان باشید و از فضایل اخلاقی آنها استفاده نمایید و بر تقوای خود بیافزایید.

بعد از اتمام محفل دوستانه ، فرزندان شهدا برای استفاده از هوای پاک روستا در زیر درختان قدم زدند و بعد به کوه نوردی پرداختند.

یادگاران شاهد ، بعد از کوه نوردی و استراحتی کوتاه ، نماز ظهر و عصر را به جماعت اقامه کردند و در پی حضور مسئولین شهرستان و شرکت سنگ آهن در این اردو ، در نشستی صمیمی با آنها به ایراد سخن پرداختند.

در ابتدا محمدرضا رضایی پور مشاور امور ایثارگران شرکت سنگ آهن بافق ضمن عرض خیرمقدم و خوش آمد گویی به مسئولین ، گزارش کوتاهی از عملکرد این واحد ارائه داد و گفت: ما اگر تمام تلاش خود را برای خدمت به این جامعه ارزشی انجام دهیم ؛ باز هم کم است و فعالیت در این عرصه برای ما افتخاری بسیار والاست.

در ادامه امام جمعه بافق ، فرزندان شهدا را الگوی جامعه خواند و گفت: زمانی آمریکا بتی بود که سران کشور به دور او میگشتند ولی پدران شما با ایثارگری و فداکاری خود این بتها را شکستند و باعث رشد ارزش های دینی در کشورمان شدند.

حجه الاسلام سید جواد سلیمانی با تاکید بر احترام به مادر بیان کرد: مادران نیز زحمات زیادی را متحمل شدند و فداکاری شهدا را با صبر و استقامت خود تکمیل کردند و ما باید ایمان داشته باشیم که رضایت مادران زندگی را دگرگون می کند.

وی در پایان سخنانش با اشاره به این مسئله که مدیرعامل وقت شرکت سنگ آهن جانبازی است که با خدمات خود در این مدت کوتاه توانسته شرکت و شهرستان را دگرگون کند ؛ خاطرنشان کرد: در ابتدای زمان مسئولیت آقای عسکری عده ای مخالفت می کردن ، ولی با گذشت زمان همه از وی تعریف و تمجید میکنند و از خدماتش به نیکی یاد میکنند.

در پایان اردو نیز فرزندان شاهد مشکلات خود را با شخص مدیرعامل شرکت سنگ آهن مطرح کردند و عسکری قول مساعدت داد تا از طرق قانونی مسائل این عزیزان را برطرف سازد.

خوسفیمشاهده نوشته ها

Avatar for خوسفی

روستای خوسف در ۱۱۰ کیلومتری شهرستان بافق وهمچنین ۲۵ کیلومتری جنوب شرقی شهرستان بهاباد قرار گرفته است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *