بخشدار مرکزی بافق گفت: با حمایت مسوولان استان یزد و همکاری مدیران محلی بخشی از گاز مورد نیاز روستاییان این شهرستان به عنوان سوخت پاک تامین شد و هم اکنون ۸۸ درصد از ۷۰ روستای این بخش با حدود ۹ هزار نفر جمعیت به گاز دسترسی دارد.

شهرستان بافق علاوه بر یک بخش مرکزی، دهستان های مبارکه، کوشک، سبزدشت، ۲۸ شورای اسلامی، ۲۲ دهیاری مصوب و بیش از ۱۰۰ پارچه روستا و آبادی دارد.

علیرضا خدابخشی روز سه‌شنبه در حاشیه بازدید از عملیات گازرسانی به روستاهای خَُوسف، بشکان، دشتخوان، بیدان پنج و چرمیز دهستان سبزدشت در گفت و گو با ایرنا افزود: مراحل اجرای خط انتقال گاز به این روستاها با ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی درحال انجام است و سال ۱۴۰۰ گاز مورد نیاز این روستاها از طریق شبکه سراسری تامین می شود.

وی اضافه کرد: با اجرای پروژه‌های گازرسانی به این روستاها، بیش از ۲۰۰ خانوار در تابستان سال آینده به گاز به عنوان سوخت پاک دسترسی پیدا می کنند.

بخشدار مرکزی بافق در ادامه با اشاره به ۱۳ کیلومتر لوله‌گذاری برای انتقال گاز از شهرستان بهاباد به این روستاها، تصریح کرد: با توجه به ۲۰ میلیارد تومان پیش بینی بودجه برای اجرای این پروژه از لحاظ تامین اعتبار مشکلی وجود ندارد.

به گفته وی با بهره‌مندی ساکنان پنج روستای یادشده در سال ۱۴۰۰ خورشیدی، این شهرستان به جمع مناطق سبز کشور از لحاظ برخورداری از گاز لوله‌کشی می‌پیوند.

خدابخشی با بیان اینکه طرح آبرسانی به سه روستای خُوسف، بشکان و دشتخوان در دستورکار قرار دارد و افزون بر ۱.۵ میلیارد تومان بودجه برای اجرای این طرح پیش‌بینی شد، خاطرنشان کرد: شبکه داخلی آب این روستاها قبلا آماده و مورد استفاده قرار گرفت، اما کمبود آب و قطعی پی درپی آن باعث نگرانی مردم منطقه شد.

این مسوول با قدردانی از توجه و همکاری مدیرکل امور روستایی استانداری یزد، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان و شهرستان بافق ،ادامه داد: با اجرای این طرح و برخورداری سه روستای یادشده از آب بهداشتی تمامی روستاهای بالای پنج خانوار شهرستان بافق به آب لوله کشی دسترسی پیدا می کنند.

همچنین مدیرعامل شرکت گاز یزد ۱۴ بهمن ۹۹ با اشاره به برخورداری ۹۹ درصد جمعیت شهری و روستایی استان به گاز طبیعی گفته بود: تنها یک درصد تا تبدیل کامل یزد به استان سبز کشور باقی مانده است.

علی اکبر میدانشاهی در نشست مجازی با اصحاب رسانه افزود: یزد با پوشش بالای ۹۹ درصد خدمات گازرسانی به جمعیت شهری و روستایی می‌تواند به عنوان استان سبز ایران معرفی شود.

به گفته وی عمده جمعیت یک درصد باقی مانده مربوط به بهاباد است و عملیات گازرسانی به مناطق باقی مانده این شهرستان آغاز شد و تا ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۰ مردم روستاهای این منطقه به گاز دسترسی پیدا می کنند.

مرکز شهرستان ۵۰ هزار نفری بافق در فاصله ۱۱۰ کیلومتری جنوب شرق شهر یزد قرار دارد.

خوسفیمشاهده نوشته ها

Avatar for خوسفی

روستای خوسف در ۱۱۰ کیلومتری شهرستان بافق وهمچنین ۲۵ کیلومتری جنوب شرقی شهرستان بهاباد قرار گرفته است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *